În limba lor, ”premianții” trag de urechi, amenință și dau lecții de moralitate
Notele
mari, umflate artificial pentru creșterea mediei școlare, care ajută elevii la
admiterea la licee sau la facultăți mai bune, sunt date cu nonșalanță de mulți
dascăli, interesați mai mult de colaborarea cu părinții cu dare de mână, decât
de o educație sănătoasă și performantă a elevilor.
Lucru extrem
de nociv, cu efecte negative în ascensiunea tinerilor, în formarea lor ca oameni.
Probleme
reflectate, mulți ani, ciclic, în rezultatele dezastruoase de la examenele de
bacalaureat, dar și în pregătirea lor generală.
Pe
lângă dascăli, o responsabilitate uriașă pentru aceste performanțe educative
artificiale, fără susținere în planul acumulării cunoștințelor de către elevi,
o au părinți care fac pe dracu în patru să determine obținerea notelor mari
pentru odraslele lor.
Părinți
care, fără să-i intereseze dacă odraslele lor au învățat sau nu, merită sau nu merită,au
acumulat ori n-au acumulat cunoștințe de valoare, țin cu tot dinadinsul ca
aceștia să primească note maximale.
Note ce duc
la medii nemeritate, care nu-i fac pe elevii respectivi nici mai deștepți, nici
mai buni și nu-i ajută pe viitor. Calificativele maxime false nu asigură
succesul pe viitor. Nici măcar atunci când sunt obținute pe merit nu garantează
întotdeauna succesul, cu atât mai puțin când notele sunt artificiale.
Atitudinea
greșită a părinților le creează mentalități greșite copiilor, învățați să
primească note fără să învețe, învățați să fie puși în fruntea premianților
fără să fie premianți, învățați să obțină lucruri pentru care nu au muncit. Astfel,
ei sunt învățați să fie necinstiți, incorecți, urcând pe o scară imorală,
lipsită total de valoare. Această mentalitate insuflată de părinți cu ajutorul unor
dascăli neprofesioniști, corupți, îi va urmări și le va influența toată viața
elevilor”perfecți”, indiferent de domeniul în care vor ajunge să activeze.
Exemple sunt cu duiumul.
Nu mi-a venit să cred când copilul meu,
student la o facultate din cadrul Universității București, mi-a povestit cum
profesoara de Matematică făcea exerciții de tabla înmulțiri, cu studenți de
anul I, care fuseseră admiși la facultate, având medii generale foarte mari în
liceu!!! Cum să crezi că un tânăr care a terminat liceul cu medii generale de
8,9, 10 nu știe tabla înmulțirii la facultate? Este inadmisibil! Unii dintre elevii ”perfecți” au ajuns ”doctori” în
științe, sunt chiar ”genii”, dacă te iei după CV-ul lor.
Realitatea
ne-a demonstrat că notele și mediile artificiale, care i-au propulsat la studii
superioare, nu sunt suficiente pentru pregătirea temeinică, pentru educația și
devenirea tinerilor. Dimpotrivă. Elevii ”perfecți” ajung exemple negative mai
devreme sau mai târziu, indiferent cât de mult au urcat, prin metode imorale,
ilegale, fără scrupule, pe scara socială, economică sau în politică. Chiar dacă sunt
priviți cu invidie și admirație de către unii, apreciați că s-au descurcat în
viață fără sacrificii, fără muncă, fără eforturi, necinstit și ilegal, ei sunt
idoli pentru o anumită categorie de oameni.
Am rămas uluit când un părinte de elev aflat în
clasele gimnaziale terminale a făcut un adevărat scandal deoarece odrasla sa
era în pragul de a nu primi o notă de 10 la o materie aproape inutilă și urâtă
de școlari.
Eram la o ședință cu părinții. În opinia
acestui părinte, era inadmisibil ca fiica sa, care avea 10 pe linie, la toate
materiile, din clasa I-a până într-a VIII-a, să nu primească nota maximală, de
la o profesoară pensionară, dar angajată din lipsă de cadre didactice, care nu
prea le mai avea nici în clin,nici în mânecă, cu meseria. Uluirea mea a fost
dată nu doar de contestarea profesoarei, protest venit din partea tuturor
părinților prezenți la ședință, ci de faptul că respectivul părinte credea că a
creat elevul perfect!!! De 10 absolut!!!
Nici măcar nu și-a pus întrebarea dacă merita sau nu acea notă, dacă
a învățat sau nu!!! Pur și simplu, susținea că i se cuvine nota 10.
Oare copilul respectiv era robot? Un robot perfect, care nu greșea
niciodată sau notele perfecte la învățătură erau rezultatele intervenției
părinților la profesori, la școală? N-am crezut și nu voi crede niciodată în
elevul perfect. Mai bun decât roboții. Și mașinile se strică, dau rateuri.
Nu
există elevii perfecți. Doar în cataloage se mai înregistrează asemenea
”performanțe” în educație și sunt rodul colaborării strânse între părinții
elevilor de 10 absolut și profesorii care le-au pus acele note.
Departe de mine intenția de a lovi sau știrbi
din munca, meritele și eforturile elevilor foarte buni. Care chiar muncesc și
învață pe bune.Pot fi școlari cu rezultate excepționale obținute pe merit,
dar este imposibil ca aceștia să nu aibă
câte o sincopă, câte o zi proastă, o notă mai slabă. Nu pot să fie perfecți la toate materiile , tot
timpul. Un elev perfect n-ar mai fi copil, n-ar mai avea o viață
corespunzătoare vârstei lui, nu și-ar trăi absolut deloc copilăria.
Nici adulții nu pot fi perfecți. Nimeni,
nici un om nu poate fi perfect.
Dar
există anumiți părinți care își doresc copii perfecți. Elevi perfecți. Este o
aspirație firească.
Însă , mulți părinți folosesc toate mijloacele posibile, legale și
ilegale, morale și imorale, pentru a-și ajuta copii să obțină note maxime la
școală. Total greșit, incorect, imoral și ilegal.
Mai
mult, o astfel de practică a acordării notelor mari unor elevi fără să li se
cuvină prin învățătură, duce la discriminare în unitățile de învățământ față de
ceilalți colegi de școală, care nu primesc aceeași atenție și nici măcar nu
primesc notele pe care le merită pentru munca lor. Aceștia din urmă sunt
afectați grav de crearea unei ierarhii valorice false, care le compromit șansele
de a promova conform meritelor și muncii lor adevărate.
”Perfecții” din înalta societate, de la putere, din diverse domenii
de activitate sunt extrem de vizibili. În timp, unii ”perfecți” au crescut
mari, devenind celebri în domenii importante de activitate, afaceri, politică. Ajung
la putere și influențează negativ mersul lucrurilor în această țară. Ei sunt
cu atât mai celebri cu cât ”doctoratele” sau alte performanțe profesionale
false au fost aduse mai mult la cunoștința opiniei publice.
Chiar dacă au probleme cu legea, dacă sunt cercetați penal sau
condamnați, majoritatea ”perfecților” politicieni au fost apreciați, aleși și
realeși în fruntea statului de către admiratori. Ei cred că toată țara e a lor
și nu numai țara, ci și oamenii, prostimea care-i slujește și mai ales votează.
Lucruri care le permit să fure fără restricție, să manipuleze, să fie corupți, să
încalce legile, să facă regulile în favoarea intereselor lor, să facă tot ce
doresc, să nu dea socoteală pentru nelegiuirile lor.
Mai
mult, pentru că se cred mai presus de toate, trag de urechi, amenință și dau
lecții de moralitate cetățenilor onești. Exemplul cel mai relevant îl găsim în
Parlamentul României.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu