marți, 4 iulie 2017

Inspecții selective



Motto: Presa este câinele de pază al democrației. Citiți și gândiți!

Întrebarea zilei:

-Împreună cu Parchetul General și DNA, oare nu trebuie făcute verificări, analize, curățenie și în instituții ca de exemplu: CSM, Inspecția Judiciară, ANI, DIICOT, Poliția Română și chiar CCR, evaluate, recredibilizate și sprijinite printr-un nou restart în spiritul legii și al obiectivității?

Ministrul Justiției, Tudorel Toader:” A venit vremea clarificărilor la DNA.” Reconfirmatul ministru în funcție a declarat că a solicitat Inspecției Judiciare o evaluare de fond a DNA și a Parchetului General. ”Sper să se constate că nu avem o Justiție selectivă!”

”Scandalul din jurul DNA este produs, nu dezinteresat, de entităţi media care doresc oprirea luptei anticorupţie” a afirmat procurorul general Augustin Lazăr.

 

Procurorul șef al DNA, Laura Codruța Kovesi a acceptat controlul dispus de ministrul Justiției, declarând : ”Foarte bine, să vină CSM să verifice.” Aceasta a adăugat că este un război de care pe care între DNA și mafie.

miercuri, 28 iunie 2017

Cine tulbură apele politicii moldovenești




Băsescu, înger sau demon ?


Prezența fostului președinte al României, Traian Băsescu, la Congresul proaspătului Partid al Unității Naționale din Republica Moldova, condus de fostul ministru al apărării Anatol Șalaru,  a tulburat apele și așa învolburate, ale politicii și societății celui de-al doilea stat românesc. Simpatizat de o parte a populației basarabene, stigmatizat de alți cetățeni ai acestei țări, Băsescu a reușit să stârnească zânzanie atât în cercurile unioniste cât și în cele prorusești, fiind considerat pe de o parte, ca singurul politician român care a făcut ceva pentru unirea Basarabiei cu România. Pe de altă parte, este acuzat de corupție și considerat neavenit în politica moldovenească.

Amintesc că fostul președinte al României a solicitat și obținut cetățenia moldovenească, cetățenie pe care președintele actual al Republicii Moldova, Igor Dodon, considerat de mulți păpușa Moscovei, i-a retras-o, în timp ce tribunalul i-a menținut-o.

Interesul lui Traian Băsescu pentru Republica Moldova nu este nou. Când era președinte a acționat  esențial pentru apropierea acesteia de România, prin măsuri care astăzi au fost uitate, chiar și de către unii beneficiari ai acestora. Atunci nu era interesat electoral de voturile moldovenilor, care l-au ajutat mai târziu să-și ducă actualul partid, PMP, în Parlament. Acum, este acuzat de corupție și ponegrit de mulți moldoveni. 

Cu toate acestea,Traian Băsescu rămâne singurul politician român adevărat, de anvergură, alții nu mai avem, de la București, care se luptă pentru Basarabia. Cu toate păcatele lui, este singurul politician român în activitate care cunoaște foarte bine problemele Basarabiei și poate aduce un mare plus Mișcării Unioniste. Este considerat un pericol de către forțele prorusești, iar implicarea sa în politica basarabeană este inacceptabilă.

Oricum, politica din Republica Moldova este o mare necunoscută și pentru actorii ei de ieri, de azi și de mâine. Este varză. Ițele sunt permanent încurcate, nimeni nu știe precis cine și cu ce partid cum trage, de care parte este, cu cine este : cu Rusia, cu România, cu Europa, cu America. Chiar dacă unii bagă bani să câștige, aceștia se scurg ca într-o groapă a Marianelor. Dispar miliarde de euro, se arestează diverse persoane, dar adevărații tătuci de la butoane își fac treaba nestingheriți. Este o situație a unui ținut disputat timp îndelungat,la margine de imperii.

Lăsând la o parte acuzele de corupție asupra lui Băsescu, românii basarabeni să nu uite că acesta, din funcția de președinte al României, a făcut multe lucruri extraordinare pentru românii de dincolo de Prut, acțiuni care i-au atras criticile aspre, publice ale lui Putin. Vă dau doar două exemple semnificative: 

deschidere făcută pentru cetățenia română, foarte importantă, și facilitarea din partea statului român a învățării tinerilor moldoveni în liceele și universitățile românești.

 Aceste două măsuri au iritat la maxim Rusia și pe Putin, care au reacționat nervos, în timp, prin declarații și măsuri împotrivă.

Sunt mii de basarabeni care au profitat pentru redobândirea cetățeniei române, dar, mai important, mii de tineri care au învățat gratuit în școlile din România. Nu mai vorbesc de cei care muncesc în România sau în Uniunea Europeană.
 
Acum, probabil, există și cetățeni români din Republica Moldova care îl înjură pe Băsescu, după ce au profitat de măsurile inițiate de el, acuzându-l de corupție și de implicare în politica internă a Basarabiei!!! Astfel de comportament denotă, pe lângă cozile de topor inerente oricărui popor, o mojicie tipic românească.

Unele voci auzite public, mai ales dinspre spațiul Republicii Moldova, sunt pro și contra mișcării unioniste, pro și contra liderilor politici de la București, care ar trebui să se implice, se implică sau nu trebuie să se implice deloc în  treburile interne ale celui mai sărac stat din Europa.
Redau câteva opinii de pe forumuri:

”Atata timp cat nu se fac eforturi din interiorul Romaniei...cu Basarabia nu se poate intmpla nimic bun.Daca nu avem un lider roman care sa taie in carne vie si care sa ceara inapoi pamantul romanesc atunci nu se va intampla nimic

”Nu inteleg de ce basarabenii tot cauta in stanga si in dreapta sprijin moral cand de fapt sta in puterea lor sa-si afirme vointa si sa solicite Romaniei reunificarea. De aceasta nesiguranta profita diversi indivizi pentru a-si realiza propriile interese politice. Daca Basescu va fi mesagerul unirii s-ar putea ca in Romania sa obtineti efectul contrar si din partea unora care pana acum simpatizau cu cauza unionismului. Am explicat in alta postare ce reprezinta Basescu in ochii romanilor.
 Nu voi mai insista. Va doresc succes si sper sa ma insel.

”Unirea cu Romania unde putini sunt sustinatorii lui Basescu. ReUnirea este pt el un tertip de a scapa de justitie si de a ramane la butoane pentru puterea al carui gust ii place cam mult. Eu sunt activist unionist, dar impotriva unuia ca Basescu cu toata convingerea. Nu vad cum sustinatorii lui ni-l pot baga pe gat cu forta.

Basarabenii trebuie sã îl susținã pe Traian Bãsescu la Chişinãu, sã vinã alãturi de el, ca sã ducã unioniştii în Parlament şi sã facã Unirea!”

joi, 22 iunie 2017

Urmează o perioadă de maxim interes pentru țară




Ce câștigăm după zânzania muștelor roșii

Criză guvernamentală de vară ne-a arătat dacă nu știam, ce viitor luminos are clasa politica autohtonă. Și țara noastră românească. Mândri că suntem români!


-Ce am avut, ce am pierdut și mai ales, ce vom câștiga? 

Praf în ochi sau praf de stele

Acestea sunt întrebările care se pun după criza pesedistă guvernamentală, care a inflamat clasa politică românească și a făcut să crească euroiul în raport cu leuțul autohton.

Pe lângă zânzania muștelor roșii, de a sta în vârful rahatului guvernamental, România ca țară, s-a făcut încă odată, de râsul lumii. Lumea civilizată a aflat din nou, cum este cu democrația originală românească și s-a crucit privind cum puterea actuală își doboară propriul guvern, cu o ferocitate rar întâlnită. 

Sub pretextul neîndeplinirii programului de guvernare, ayatollahul cu mustață, la cârma mamutului pesedist, acompaniat de acoliții tăriceni și ajutați la votul decisiv de minoritarii rătăciți în Parlament, le-au dat lovitura de grație neascultătorului Grindeanu și fostului șef Ponta. 

Program de guvernare despre care toți pesediștii știu, indiferent de tabere, că a fost unul electoral și nu poate fi îndeplinit în totalitate de nici un guvern.

Singura cerință neîndeplinită de Guvernul Grindeanu, neprinsă în programul public de guvernare dar prioritată și stringentă pentru putere, era și este legată de crearea cadrului legislativ și a mecanismelor pentru salvarea corupților de la pedeapsă. Restul programului de guvernare este apă de ploaie pentru puterea actuală și praf în ochii propriilor alegători.

Astfel că ayatollahul roșu i-a aruncat fără milă, la gunoiul istoriei pesediste, din barca puterii, pe foștii tovarăși Grindeanu și Ponta, cântându-le prohodul politic.

În tot acest spectacol de circ politic fără animale sălbatice, singurii perdanți cu adevărat sunt România și românii onești. Această criză a puterii roșii a adus iarăși circumspecție în rândurile potențialilor investitori, în rândul partenerilor occidentali, care acuză instabilitatea politică și legislativă din țara noastră.

După ce s-a tranșat chestiunea puterii roșii, a căzut guvernul, vom avea un nou guvern, dar cu aceeași păpușari în spate. 

De râsul curcilor, miniștrii demisionari au votat moțiunea de cenzură împotriva guvernului acuzat de lipsă de performanță și incompetență. După ce și-au doborât singuri guvernul din care făceau parte și au scăpat de premierul, șeful propriu pe care-l arătau cu degetul că este întors cu cheița, aceeași miniștri fideli ayatollahului cu mustață, au devenit brusc, peste noapte, competenți. Astfel, în prima zi după moțiune, foștii membri ai Guvernului Grindeanu au pus-o de un copy paste în grup și au semnat cereri de retragere a demisiilor. Retragere care nu s-a putut produce pe motiv de lege. 

Acțiunea demisie-cerere de retragere demisie a deștepților guvernanți ai partidului roșu a stârnit ad-hoc, o dezbatere pe această temă, care a luat în discuție atât prevederile legii cât și competența-incompetența demisionarilor autodemiși. Încă o dovadă a democrației originale românești.

Firesc, opinia publică se întreabă dacă vom avea premier și miniștri noi mai buni decât predecesorii, care să facă ceva și pentru țara asta și cetățenii ei. Sau unii dintre noii guvernanți vor fi foștii din cabinetul renegat. Cu doamnele de la înaintare, garda ayatollahului și vârful lui de lance, care își vor spori competențele și inteligența peste noapte și vor avea performanțe superioare la îndeplinirea planului de guvernare. 

Oare, e posibil să vedem o nouă Olguța, că tot se visează șef de Executiv, cu alte competențe îmbunătățite? O altă Shhaideh, reinventată? O mai performantă Plumb decât a fost înainte? O doamnă la Interne, Dan, reîncărcată și capabilă să conducă un minister cu greutate sau poate chiar Guvernul? 

Cât de bun va fi noul ministru al Justiției, în locul lui Toader care n-a satisfăcut așteptările și cerințele penalilor, să rezolve sensibilitățile din programul de guvernare ascuns, prioritar al puterii actuale? Cât de bun va fi noul ministru al Turismului față de predecesorul cu brandul de țară oaia, ce surprize ne mai așteaptă? 

Cine va fi noul șef al Agriculturii în locul domnului Daia, care muncește cu spor, era să zic nu gândește? 

Dar la cașcaval, pardon, la Finanțe, viitorul șef va fi mai bun decât vechiul ministru, astfel încât după creșterea galopantă a economiei, să se umfle peste noapte și pușculița statului, astfel încât să fie îndeplinite toate promisiunile fascinante ale programului de guvernare? 

Să se dea bani fără număr la tot poporul?

Probabil că noul guvern va trece foarte repede și se va instala rapid la Palatul Victoria. Ostilitățile pesediste au fost extenuante, sau dus lupte grele, iar combatanții obosiți, mai ales învingătorii cu sacii în căruță, se gândesc deja la o lungă și binemeritată vacanță. 

Politica-i mai grea decât carnea de porc, face victime tot timpul. După instalarea noului Executiv estival, până la toamnă nu cred că vom sesiza ceva concret, că se vor face lucruri mari. 

Sigur vor fi știri de maxim interes pentru țară, unde, cum și cu cine și-au petrecut mai marii puterii vacanța, osteniți după sacrificiul pe altarul țării.

Cu țara, cu problemele românilor mai vedem, mai târziu, mai la toamnă, când vor reveni conducătorii la lucru, odihniți, cu mintea limpede și chef de muncă.


miercuri, 14 iunie 2017

Fără precedent în România după ”atacul împotriva populației civile”




Vremea judecății pentru infracțiuni contra umanității



După o așteptare de 27 de ani, după ce ani de zile nimeni nu se mai aștepta, în sfârșit, a venit vremea judecății în Dosarul ”Mineriada din 13-15 iuie 1990”.  Anunțul oficial al trimiterii în judecată a fost făcut printr-un comunicat al Parchetului, făcut chiar în ziua de 13 iunie, zi care marchează începutul celebrei Mineriade din 1990. 13 iunie coincide ”cu luarea hotărârii de a lansa atacul îndreptat împotriva populației civile”.

Vestea i-a luat oarecum prin surprindere pe mulți dintre românii sceptici, că se va ajunge vreodată la momentul judecății lui Ion Iliescu, cel care le-a mulțumit public minerilor ”pentru înaltul spirit civic de care au dat dovadă”, și a demnitarilor considerați responsabili de Mineriada din 1990. Pe forumuri, majoritatea românilor din țară, dar și de peste hotare au primit cu bucurie această trimitere în judecată, unii dintre ei solicitând găsirea și pedepsirea vinovaților și în cazul loviturii de stat din 1989, așa zisa Revoluție română, cu aproape aceiași protagoniști în rolurile principale. 

La polul opus, evident, inculpații Mineriadei s-au arătat nemulțumiți de decizia Parchetului, unii dintre ei clamându-și categoric nevinovăția !

Acum, rămâne de aflat cât va dura procesul și în ce măsură îi va găsi vinovați sau nu, îi va pedepsi sau nu instanța de judecată pe inculpații acuzați de ”infracțiuni contra umanității”.

”Trimitere în judecată - Dosarul ”Mineriada din 13 - 15 iunie 1990” - SPM - PÎCCJ
                                                                                                            13 iunie 2017
COMUNICAT

Biroul de informare şi relaţii publice din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie este împuternicit să aducă la cunoştinţa opiniei publice următoarele:

În cauza cunoscută generic sub denumirea „Mineriada din 13 – 15 iunie 1990”, procurori militari ai Secţiei Parchetelor Militare din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au finalizat cercetările şi au dispus trimiterea în judecată a inculpaţilor: 

- ILIESCU ION, la data săvârșirii faptelor, președinte al Consiliului Provizoriu de Uniune Națională și președinte ales al României,
- ROMAN PETRE, la data săvârșirii faptelor, prim-ministru al Guvernului  interimar al României,
- VOICULESCU GELU VOICAN, la data săvârșirii faptelor, viceprim-ministru al guvernului interimar al României,
- MĂGUREANU VIRGIL, la data săvârșirii faptelor, director al Serviciului Român de Informații,
- general (rez.) FLORESCU MUGUREL CRISTIAN, la data săvârșirii faptelor, adjunct al procurorului general al României și șef al Direcției Procuraturilor Militare,
sub aspectul săvârşirii de infracțiuni contra umanității, prev. de art. 439 alin. 1, lit a (4 acte materiale), art. 439 alin. 1 lit. g (1388 de acte materiale) și art. 439 alin. 1 lit. j (1250 de acte materiale) din Codul penal, cu aplicarea art. 5 alin. 1 din Codul penal;
 - amiral (rez.) DUMITRESCU EMIL, la data săvârșirii faptelor, membru al Consiliului Provizoriu de Uniune Națională și șef al Direcției Generale de Cultură, Presă și Sport din cadrul Ministerului de Interne
sub aspectul săvârşirii de infracțiuni contra umanității, prev. de art. 439 alin. 1,
 lit. g (1388 de acte materiale) și art. 439 alin. 1 lit. j (1250 de acte materiale) din Codul penal, cu aplicarea art. 439 alin. 1 art. 5 alin. 1 din Codul penal;

 - IONESCU CAZEMIR BENEDICT, la data săvârșirii faptelor, vicepreședinte al Consiliului Provizoriu de Uniune Națională,
- SÂRBU ADRIAN, la data săvârșirii faptelor, șef de cabinet și consilier al primului ministru,
- COZMA MIRON, la data săvârșirii faptelor, președinte al Biroului Executiv al Ligii Sindicatelor Miniere Libere „Valea Jiului”,
- DRELLA MATEI, la data săvârșirii faptelor, lider de sindicat la Exploatarea Minieră Bărbăteni,
- BURLEC PLĂIEȘ CORNEL, la data săvârșirii faptelor, ministru adjunct la Ministerul Minelor,
sub aspectul săvârşirii de infracțiuni contra umanității, prev. de art. 439 alin. 1, art. 439 alin. 1 lit. g (856 de acte materiale) și art. 439 alin. 1 lit. j (748 de acte materiale) din Codul penal, cu aplicarea art. 5 alin. 1 din Codul penal;

- general (rez.) DOBRINOIU VASILE, la data săvârșirii faptelor, comandant al Şcolii Militare Superioare de Ofiţeri a Ministerului de Interne,
- colonel (rez.) PETER PETRE, la data săvârșirii faptelor, comandant al Unității Militare 0575 Măgurele, aparținând Ministerului de Interne,
sub aspectul săvârşirii de infracțiuni contra umanității, prev. de art. 439 alin. 1 lit. g (431 de acte materiale) și art. 439 alin. 1 lit. j (431 de acte materiale) din Codul penal, cu aplicarea art. 5 alin. 1 din Codul penal;

- GHINESCU ALEXANDRU, la data săvârșirii faptelor director al I.M.G.B.,
sub aspectul săvârşirii de infracțiuni contra umanității, prev. de art. 439 alin. 1 lit g (5 acte materiale), cu aplic. art. 5 alin. 1 din Codul penal.

Din probatoriul administrat în cauză au rezultat următoarele:

În zilele de 11 și 12 iunie 1990, autorităţile statului au hotărât să declanșeze un atac violent împotriva manifestanților aflați în Piaţa Universităţii din Bucureşti, care militau în principal pentru adoptarea punctului 8 al Proclamației de la Timișoara și își exprimau, în mod pașnic, opiniile politice în contradicție cu cele ale majorității care forma puterea politică la acel moment. În acest atac au fost implicate, în mod nelegal, forțe ale Ministerului de Interne, Ministerului Apărării Naționale, Serviciului Român de Informații, precum și peste zece mii de mineri și alți muncitori din mai multe zone ale țării.

Atacul a fost pus în practică în dimineața zilei de 13 iunie 1990, având următoarele consecințe:

1. moartea prin împușcare a 4 persoane, fapte ce constituie tot atâtea acte materiale ale infracțiunii în forma prev. de art. 439, alin. 1, lit. a din C.p.;

2. vătămarea integrității fizice sau psihice a unui număr total de 1388 de persoane, fapte ce constituie tot atâtea acte materiale ale infracțiunii în forma prev. de art. 439, alin. 1, lit. g din C.p.;

3. privarea de dreptul fundamental la libertate, din motive de ordin politic, a unui număr total de 1250 de persoane, fapte ce constituie tot atâtea acte materiale ale infracțiunii în forma prev. de art. 439, alin. 1, lit. j din C.p..
În cadrul acestei acțiuni, peste două sute de persoane au fost ridicate şi transportate la o unitate militară a Ministerului de Interne din localitatea Măgurele, unde au fost reţinute până în după amiaza aceleiaşi zile, când au fost lăsate să plece, după o cercetare sumară.

Concomitent, s-a pătruns în forţă, fără drept, în sediul Institutului de Arhitectură și al Universității din București, fiind percheziţionate mai multe birouri, iar persoanele aflate în incintă au  fost evacuate prin acte de  violenţă.  

Conform hotărârii luate de către preşedintele Consiliului Provizoriu de Uniune Naţională, primul-ministru al Guvernului României, viceprim-ministrul, conducători ai instituţiilor de forţă, precum şi de către persoane din conducerea Frontului Salvării Naţionale, în Piaţa Universităţii au fost aduşi muncitori de la Întreprinderea de Maşini Grele Bucureşti, coordonați de directorul acesteia.

Muncitorii s-au manifestat violent, agresând fizic persoanele întâlnite  în zona Institutului de Arhitectură, după care au ocupat Piaţa Universităţii împreună cu forțele de ordine, pentru a împiedica revenirea manifestanţilor.

Acţiunile întreprinse de autorităţile statului au generat o ripostă violentă din partea opozanţilor, astfel că au fost incendiate sediile Poliţiei Capitalei, Ministerului de Interne, Televiziunii Române şi Serviciului Român de Informaţii.

S-a făcut uz de armă cu muniţie de război de către forţele de ordine, în aceste împrejurări fiind împuşcate mortal 4 persoane, iar alte 3 au fost rănite, de asemenea, prin împuşcare.

Represiunea autorităţilor a continuat, în zilele de 14 şi 15 iunie 1990, printr-un atac sistematic desfășurat împreună cu minerii şi muncitorii  din mai multe judeţe ale ţării, care  deveniseră o adevărată forţă de ordine, paralelă cu cele recunoscute şi organizate potrivit legii.

În acest context, minerii aduși în București au devastat sediile partidelor politice nou înființate sau reînființate după Revoluția din decembrie 1989 și care se aflau în opoziție. De asemenea, au agresat locuitori ai Bucureștiului și alte persoane având legătură cu manifestațiile din Piața Universității, imaginile cu actele de violență comise de mineri pe străzile orașului fiind mediatizate în întreaga lume. 

Aceste evenimentele au fost urmarea actelor de diversiune și manipulare a opiniei publice de către autoritățile statului reprezentate de către inculpați, care au prezentat manifestațiile din Piața Universității într-un mod distorsionat și au acreditat ideea că ele sunt determinate de o așa-zisă ”rebeliune de tip legionar”. Manifestanții care își exprimau opiniile politice au fost prezentați ca persoane cu ocupații infracționale, ,,elemente extremiste, reacționare”, fiind etichetați de președintele ales al României ca fiind ”golani”.

Persoanele care au fost ridicate din Piața Universității, împreună cu altele considerate ca având legătură cu manifestațiile, au fost duse cu forța în cazărmi aparținând Ministerului de Interne, fiind private de libertate într-un mod nelegal și în spații total improprii pentru deținerea unor persoane. Privarea de libertate fără forme legale a acestora a durat până cel mai târziu pe data 21 iunie 1990.

În concluzie, obiectul acestei cauze îl constituie faptele comise începând cu luarea hotărârii de a lansa atacul îndreptat împotriva populației civile, până la punerea în libertate a ultimei persoane private de libertate în mod nelegal.

În vederea administrării probatoriului au fost  audiate 46 de persoane având calitatea de inculpat sau suspect, 1388 de persoane vătămate, 146 de succesori ai persoanelor vătămate și 589 de martori, fiind emise circa 2300 de citații.

Precizăm că dosarul însumează 413 volume, iar rechizitoriul întocmit în cauză are 2.000 de file.
Cauza a fot înaintată, spre competentă soluţionare, Înaltei Curți de Casație și Justiție.”