Cine sunt marii profitori
Românii își ”înnoiesc” într-un ritm alert
”parcul auto” cu rable din Vest. Cererea absoarbe ca un burete uscat oferta de
rable aduse din străinătate, la prețuri accesibile oricărui buzunar, începând
cu 1000 de euro și ajungând chiar la 20-30. 000 de euro bucata de autoturism
second. Dovada acestei realități o vedem în fiecare zi pe drumurile patriei
călcate de tot mai multe ”bombe” pe roți, dar și a proliferării firmelor
importatoare, care aduc mașinile inclusiv la comandă, non stop, în țară.
De mai bine de o lună de zile, dealerii auto din țara
noastră au dat startul ofertelor la vânzarea autoturismelor noi, prin programul
REMAT. Chiar dacă Rabla, la ora la care scriu aceste rânduri, încă nu a intrat
oficial în vigoare, din cauză de buget. Cu toate acestea, datorită reclamelor,
publicității și ofertelor diverse din piața auto românească, există destui
români care vor să își schimbe autoturismele vechi cu unele noi. Nepoluante și
performante. Firesc, în trendul de protejare a mediului, am putea spune. Și în
ciuda primei de casare, care este mai mică chiar decât înlocuirea unei măsele
stricate, 6. 500 Roni. Adică, minimică, infimă, insignifiantă sumă de 65
milioane de lei vechi!
Dar, realitatea din
piață, de pe străzile vai mama lor, șoselele ciuruite mai tare ca în vreme de
război, a autostrăzilor promise continuu și făcute pe hârtie, cu banii
gestionarilor de infrastructuri la purtătorul politicienilor și al
constructorilor, ne arată cu totul altceva.
Rablele Vestului
își dau duhul în România, dar românii săraci dau bani pe ele!!! Iar băieții deștepți,
importatorii, comercianții, șmecherii fac afaceri, fac profituri babane pe
seama săracilor!Legiuitorii, apărătorii dedicații mediului, îi îngroapă și mai
mult pe românii cu venituri mici!
România a devenit lada de gunoi auto a Europei, în
special a deșeurilor auto aduse din Germania! Probabil că mai mult de 90% din
numărul mașinilor second hand aduse și înmatriculate în țara noastră sunt din
Germania. În special autoturisme pe carburant diesel, mașini de care vor să
scape europenii pe motiv că trendul de mediu merge spre eliminarea motoarelor
pe motorină. De la nemți nu ne vin doar mașini nemțești, ci din aproape toate
mărcile recunoscute pe piață. Chiar și dacii se aduc din Germania, evident la
prețuri mai mici decât cele ale daciilor din țară!
În ciuda faptului că majoritatea autoturismelor aduse din
import și vândute drept bune și chiar foarte bune, la mâna a doua, după oferte
și reclame, acestea pot fi în realitate comercializate la a nu știu câta mână.
Cu kilometrajele date înapoi la minimum, cu foarte multe probleme ascunse, care
necesită ulterior cumpărării cheltuirea de bani mulți de către noii proprietari
pentru repararea lor. Plus alți bani dați pentru înscrierea lor și punerea în
circulație pe drumurile românești. Șpăgile curg gârlă, atât la acte cât și
la itp-eurile obligatorii a fi efectuate
la 1 an, de către mașinile mai vechi de 8 ani.
Din Occident, nu se aduc doar autoturisme, ci și
microbuze de pasageri, precum și mașini furate pentru care se fac acte false și
se vând fără probleme. Frecvent, rablele pe roți aduse din Europa se mai vând
de câteva ori în România, schimbându-și proprietarii. Problemele cu acestea
apar în trafic, unde pe lângă faptul că poluează, sunt adevărate pericole pe
șosele, nu doar pentru cei care le conduc, ci și pentru ceilalți participanți
la trafic și pentru pietoni. Pe lângă nerespectarea regulilor de circulație și
a gropilor din carosabil, starea tehnică a acestor autovehicule constituie
principalele cauze ale producerii accidentelor rutiere și a victimelor umane
aferente.
Cum este posibil ca țara noastră să devină pe
zi ce trece, tot mai mult, groapa de gunoi auto a Europei? Simplu! În ciuda
aparențelor privind întărirea legislației de mediu, normele din România mai
mult descurajează cumpărarea de autoturisme noi, nepoluante, și încurajează
achiziționarea de rable! Pe lângă prima de casare de doar 6. 500 Roni, preț de
măsea stricată, care nu înseamnă nimic în costul unui autoturism nou, mai sunt
și reglementările idioate de genul celei care le impune românilor să le fie
primite mașinile în programul REMAT doar dacă acestea au Inspecția Tehnică
Periodică valabilă!!!
ITP a cărui menire de fapt este să verifice și
să ateste starea corespunzătoare a unui autovehicul pentru a circula în
siguranță pe drumurile publice. Dar de ce să-mi mai fac ITP-ul la mașină, dacă nu
mai circul cu ea și tot o duc la casat? Să mai cheltui niște bani în plus din
ăia puțini pe care nu îi am?-se întreabă românii, uluiți de prostia
legiuitorului!!! În plus, ITP nu se face nici dacă nu ai asigurarea RCA valabilă,
ceea ce înseamnă alți bani!!! Iar dacă mașina de dus la casat mai are și alte
probleme tehnice, și nu se poate să nu aibă la vârste de peste 8 ani, ar trebui
reparată ca să poată primi ITP-ul (drept de circulație), de care, în principiu,
logic, nu ar trebui să mai aibă nevoie dacă tot duce mașina la Rabla!
În astfel de condiții, de multe ori, reparația
unei mașini pentru a primi ITP, șpăgile, costul RCA, pot duce fără probleme la
sume care trec lejer de prima de casare, 65 milioane de lei vechi. Și atunci,
la ce bun să-ți faci probleme, să ai dureri de cap, să pierzi timp și bani
pentru o mașină de casat dacă nu câștigi nimic în plus, să îți iei una nouă? A,a,a...era
să uit, îți mai trebuie și certificat fiscal că nu ai datorii la ANAF!!! Dar dacă
ai și vrei neapărat cazier fiscal, trebuie să-ți plătești foncirea la stat!!!
Merită? Nu mai bine, te îndrepți spre o mașină second, nemțească, americană,
japoneză, de care dorești, pe care dai doar 1000/2/3/5000 de Euro și nu te mai
complici cu REMAT-ul?
Cam așa se întâmplă
lucrurile în realitate. Iar în România, aducerea și vânzarea rablelor din Occident este o afacere
sigură, extrem de profitabilă fără investiții, fără muncă multă. De aceea au și
proliferat ca ciupercile după ploaie comercianții de mașini rulate. Iar aceste
vânzări masive de autoturisme la mâna a paișpea, în creștere, în detrimentul
vânzări autovehiculelor noi, aduc profit masiv și service-urilor auto și
comercianților de piese și consumabile și asigurătorilor și celor care oferă
servicii de ITP și statului și șemecherilor politici care au pus la cale și
girat o legislație complet în defavoarea cetățenilor de rând, cu venituri
modeste.
Și, nu în ultimul rând, comercializarea
rablelor este nocivă pentru mediu! România nu doar că a devenit groapa de gunoi
auto a Europei, ci lărgește tot mai mult această groapă și sapă altele între
timp!!! Și, în acest timp, în paralel, băieții deștepți își umflă buzunarele pe
spinarea amărăștenilor în timp ce declară cu emfază, pe nas că lucrează
permanent pentru reducerea noxelor și îmbunătățirea parametrilor de mediu! În
realitate, românii sunt jefuiți pe față, înghit mai multe noxe ca niciodată și
își mai pun și viețile în pericol, în trafic. Sunt victime sigure, dar
generatoare de profit pentru cei care sunt în cărți, în afacerile auto.
Și mai sunt chemați
să-i și voteze pe băieții de la butoane! Pe de altă parte, partenerii europeni ai României, în special nemții, sunt extrem de
satisfăcuți că au găsit un tomberon, unde să-și arunce propriile rable auto!
P.S.
Că tot sunt zilnic
proteste ale transportatorilor. Dacă s-ar verifica
la sânge starea autovehiculelor transportatorilor, cred că 90 % din
autovehicule nu ar primi dreptul să circule pe drumurile publice. Iar din acest
procent, majoritatea mașinilor sunt rable, ”bombe” pe roți. Dar nimeni nu este
interesat de acest lucru!
--------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------
Cine dorește și crede că merită să ajute presa liberă și
jurnalismul independent din România poate dona în conturile:
RO89INGB0000999904446953(RON)
deschis laING Bank-Sucursala București
RO7IINGB0000999904446986
(EUR) deschis la ING Bank-Sucursala București.
Motto: Presa este câinele de pază al democrației. Citiți și
gândiți!
Când
presa nu este liberă, când presa este manipulată, când presa face jocuri de
interese, când presa este folosită pe post de armă politică, când presa nu mai
are atitudine, nu mai face informare și educare corectă, când presa nu mai este
de partea legii și de partea cetățenilor Democrația este în pericol.
Paul Stan este un
jurnalist independent, apolitic, nealiniat, neafiliat la nici un grup de
interese politice, mafiote, afaceriste sau de altă natură.
Paul Stan este un
jurnalist în slujba oamenilor cinstiți și a adevărului.
Paul Stan nu face
jocuri politice și nu este tonomat manipulator.
Paul Stan nu este
finanțat și susținut de nimeni.