joi, 29 aprilie 2021

Vaccinare tradițională românească, de Paște

 Merge și așa-propagandă cu imunizare în drive, fără număr și cu lingurița tămăduitoare


Dacă intențiile și măsurile de încurajare și facilitării a procesului de imunizare sunt pozitive, binevenite, comunicarea este dezastruoasă și în loc să-și atingă obiectivele, atragerea și convingerea oamenilor, mai mult îi bagă în ceață.

 Eficiența comunicării este foarte redusă cu astfel de limbaje străine de majoritatea cetățenilor care nu le înțeleg !

Nici autoritățile și nici presa nu se omoară să informeze opinia publică despre lucruri importante, să transmită informații într-un limbaj simplu, clar, accesibil, pe înțelesul tuturor oamenilor. Este o gravă eroare în care se persistă și afectează major comunicarea publică.

Și atunci se mai miră unii și se întreabă de ce mesajele nu trec sticla, nu sunt înțelese, receptate și percepute corect de către toți cetățenii! Problema este că pe lângă faptul că oamenii nu reacționează la astfel de mesaje transmise într-un limbaj pe care nu îl cunosc, acest mod de comunicare ineficientă, aiurea, consumă și resurse publice !

 Pe autorități, pe doreii de la comunicare se pare că nu-i deranjează acest lucru! Merge și așa!

 Ce dacă nu toți sunt corporatiști, nu sunt școliți, nu au auzit și nu înțeleg mesajele de importanță majoră, dar să-i mai și convingă să se vaccineze, cu astfel de limbaje străine de ei !

Unii se vaccinează la liber, iar alții se imunizează cu lingurița la biserică! Fără număr! Merge și așa! Propaganda pro și contra influențează situația pandemică la maximum.

Una dintre cele mai importante măsuri a fost accesul liber la imunizare al populației generale fără programare, în centre și locuri publice cât mai accesibile oricui. Primul maraton al vaccinării, organizat de autoritățile timișorene împreună cu cadre medicale voluntare, organizat la mijlocul lunii aprilie la Timșoara, a fost un succes, au venit la vaccinare și cetățeni români din străinătate, a fost un exemplu de urmat și pentru alte orașe, inclusiv Capitala București.

De asemenea, cetățenii au fost și sunt chemați la vaccinare și în așa zise locații publice ”drive-thru”, în fapt un mod de vaccinare al oamenilor aflați în mașini. Bună ideea, preluată de la alții, dar lucrurile bune trebuie preluate nu ocolite dacă ne ajută.

Câteva zile la rând, oficialitățile și presa au promovat noile alternative de imunizare fără programare, dar s-au limitat să folosească repetitiv și ineficient o comunicare cu preluarea expresiilor din altă limbă, expresii departe de a fi pe înțelesul majorității cetățenilor simpli.

Deficiențele de comunicare au fost semnalate chiar de către unii dintre medici, cum ar fi medicul Marius Uscatu, care a atras atenția asupra limbajului: Dragii mei, opriți-vă! Ce-i aia "centru de vaccinare drive-thru"? Ce-i aia "campionat play-off"? Păsărească corporatistă cretină! Opriți mutilarea limbii, rogu-vă!”

Observațiile sunt îndreptățite, dat fiind că informațiile provaccinare destinate populației generale, nu sunt înțelese de toate categoriile de cetățeni!

Pe de altă parte, cum să faci campanie provaccinare cu ”personalități” care până acum câteva săptămâni încălcau voit regulile de protecție sanitară și legea, în plus protestau în stradă tocmai față de vaccinarea anticovid?!!!

Oare acești vectori de comunicare provaccinare proveniți din diverse medii și-au schimbat opiniile radicale față de vaccinare așa peste noapte din convingere sau doar pentru bani publici și un plus de notorietate în lumea iubitorilor de manele și nu numai?

Dar poate, poate are efect, nu știu, dacă așa cred coordonatorii campaniei că se vor înghesui fără număr, iubitori de manele la imunizarea anticovid?

Nu era mai bine însă, dacă tot s-au gândit ori le-a fost sugerat acest segment numeros de cetățeni, care ignoră mai mult sau mai puțin măsurile de protecție sanitară, să fie ales un ”artist”, o persoană influentă care să nu fi făcut înainte propagandă antivaccinistă?

Multe voci avizate, medici, specialiști în sănătate, dar și observatori atenți ai procesului de vaccinare în România au atras atenția că este posibil să vină și un val patru de covid, cu noi tulpini mult mai periculoase ale coronavirusului. Amenințare ale cărei consecințe pot fi limitate și combătute doar prin vaccinarea în masă a populației, astfel încât să se ajungă în cel mai scurt timp la cel puțin 40% procent de cetățeni vaccinați.

Pe de altă parte, cu toate că există și vor mai veni în țară destule doze de vaccinuri, iar vaccinarea se face la liber, nu s-a ajuns ca până la sfârșitul lunii aprilie să se reușească vaccinarea a peste 100. 000 de oameni pe zi, în ciuda declarațiilor de la Palatul Victoria.

Mai mult, se preconizează ca după Paștele ortodox să se înregistreze o curbă descendentă a celor care vor să se imunizeze. Situație conștientizată de diriguitorii vaccinării, care pentru a o combate au luat în calcul o campanie publică de atragere a oamenilor la imunizarea anticovid și au lansat diverse modalități de a facilita și simplifica procesul practic.

”Ce-i aia maică, draiv nu știu cum? Nu înțeleg nimic ! Nu mă duc io acolo, cum să mă vaccinez acolo, dacă nu știu ce-i aia? Dacă mă omoară? Mai bine mă duc la biserică, mă împărtășesc cu aceeași linguriță cu care se dă la toată lumea și mă fac bine ! Că a zis preasfințitul Teodosie că nu s-au descoperit viruși în potirul sfânt !”

În comparație, la oamenii simplii, fără prea multă școală, mesajele clare ale antivacciniștilor, mai ales ale unor mai mari ai bisericilor și ai unor politicieni iresponsabili și interesați, formulate și propagate pe înțelesul tuturor, sunt percepute perfect.

Sunt credibile pentru naivii din popor și au un impact imediat, manipulator, cu consecințe negative majore asupra sănătății și vieții oamenilor.

Vaccinarea merge ca unsă în România! Merge și așa!

Hristos a înviat!

-------------------------------------------------------------------------------------------

Cine dorește și crede că merită să ajute presa liberă și jurnalismul independent din România poate dona în conturile:

RO89INGB0000999904446953(RON) deschis la ING Bank-Sucursala București
RO7IINGB0000999904446986 (EUR) deschis la ING Bank-Sucursala București.

Motto: Presa este câinele de pază al democrației. Citiți și gândiți!

Când presa nu este liberă, când presa este manipulată, când presa face jocuri de interese, când presa este folosită pe post de armă politică, când presa nu mai are atitudine, nu mai face informare și educare corectă, când presa nu mai este de partea legii și de partea cetățenilor Democrația este în pericol.

Paul Stan este un jurnalist independent, apolitic, nealiniat, neafiliat la nici un grup de interese politice, mafiote, afaceriste sau de altă natură.
Paul Stan este un jurnalist în slujba oamenilor cinstiți și a adevărului.
Paul Stan nu face jocuri politice și nu este tonomat manipulator.

Paul Stan nu este finanțat și susținut de nimeni.

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu