joi, 21 martie 2019

Rabla europeană se casează în România



Cine sunt marii profitori

Românii își ”înnoiesc” într-un ritm alert ”parcul auto” cu rable din Vest. Cererea absoarbe ca un burete uscat oferta de rable aduse din străinătate, la prețuri accesibile oricărui buzunar, începând cu 1000 de euro și ajungând chiar la 20-30. 000 de euro bucata de autoturism second. Dovada acestei realități o vedem în fiecare zi pe drumurile patriei călcate de tot mai multe ”bombe” pe roți, dar și a proliferării firmelor importatoare, care aduc mașinile inclusiv la comandă, non stop, în țară.

De mai bine de o lună de zile, dealerii auto din țara noastră au dat startul ofertelor la vânzarea autoturismelor noi, prin programul REMAT. Chiar dacă Rabla, la ora la care scriu aceste rânduri, încă nu a intrat oficial în vigoare, din cauză de buget. Cu toate acestea, datorită reclamelor, publicității și ofertelor diverse din piața auto românească, există destui români care vor să își schimbe autoturismele vechi cu unele noi. Nepoluante și performante. Firesc, în trendul de protejare a mediului, am putea spune. Și în ciuda primei de casare, care este mai mică chiar decât înlocuirea unei măsele stricate, 6. 500 Roni. Adică, minimică, infimă, insignifiantă sumă de 65 milioane de lei vechi!

Dar, realitatea din piață, de pe străzile vai mama lor, șoselele ciuruite mai tare ca în vreme de război, a autostrăzilor promise continuu și făcute pe hârtie, cu banii gestionarilor de infrastructuri la purtătorul politicienilor și al constructorilor, ne arată cu totul altceva.

 Rablele Vestului își dau duhul în România, dar românii săraci dau bani pe ele!!! Iar băieții deștepți, importatorii, comercianții, șmecherii fac afaceri, fac profituri babane pe seama săracilor!Legiuitorii, apărătorii dedicații mediului, îi îngroapă și mai mult pe românii cu venituri mici!

România a devenit lada de gunoi auto a Europei, în special a deșeurilor auto aduse din Germania! Probabil că mai mult de 90% din numărul mașinilor second hand aduse și înmatriculate în țara noastră sunt din Germania. În special autoturisme pe carburant diesel, mașini de care vor să scape europenii pe motiv că trendul de mediu merge spre eliminarea motoarelor pe motorină. De la nemți nu ne vin doar mașini nemțești, ci din aproape toate mărcile recunoscute pe piață. Chiar și dacii se aduc din Germania, evident la prețuri mai mici decât cele ale daciilor din țară!

În ciuda faptului că majoritatea autoturismelor aduse din import și vândute drept bune și chiar foarte bune, la mâna a doua, după oferte și reclame, acestea pot fi în realitate comercializate la a nu știu câta mână. Cu kilometrajele date înapoi la minimum, cu foarte multe probleme ascunse, care necesită ulterior cumpărării cheltuirea de bani mulți de către noii proprietari pentru repararea lor. Plus alți bani dați pentru înscrierea lor și punerea în circulație pe drumurile românești. Șpăgile curg gârlă, atât la acte cât și la  itp-eurile obligatorii a fi efectuate la 1 an, de către mașinile mai vechi de 8 ani.

Din Occident, nu se aduc doar autoturisme, ci și microbuze de pasageri, precum și mașini furate pentru care se fac acte false și se vând fără probleme. Frecvent, rablele pe roți aduse din Europa se mai vând de câteva ori în România, schimbându-și proprietarii. Problemele cu acestea apar în trafic, unde pe lângă faptul că poluează, sunt adevărate pericole pe șosele, nu doar pentru cei care le conduc, ci și pentru ceilalți participanți la trafic și pentru pietoni. Pe lângă nerespectarea regulilor de circulație și a gropilor din carosabil, starea tehnică a acestor autovehicule constituie principalele cauze ale producerii accidentelor rutiere și a victimelor umane aferente.

Cum este posibil ca țara noastră să devină pe zi ce trece, tot mai mult, groapa de gunoi auto a Europei? Simplu! În ciuda aparențelor privind întărirea legislației de mediu, normele din România mai mult descurajează cumpărarea de autoturisme noi, nepoluante, și încurajează achiziționarea de rable! Pe lângă prima de casare de doar 6. 500 Roni, preț de măsea stricată, care nu înseamnă nimic în costul unui autoturism nou, mai sunt și reglementările idioate de genul celei care le impune românilor să le fie primite mașinile în programul REMAT doar dacă acestea au Inspecția Tehnică Periodică valabilă!!!

ITP a cărui menire de fapt este să verifice și să ateste starea corespunzătoare a unui autovehicul pentru a circula în siguranță pe drumurile publice. Dar de ce să-mi mai fac ITP-ul la mașină, dacă nu mai circul cu ea și tot o duc la casat? Să mai cheltui niște bani în plus din ăia puțini pe care nu îi am?-se întreabă românii, uluiți de prostia legiuitorului!!! În plus, ITP nu se face nici dacă nu ai asigurarea RCA valabilă, ceea ce înseamnă alți bani!!! Iar dacă mașina de dus la casat mai are și alte probleme tehnice, și nu se poate să nu aibă la vârste de peste 8 ani, ar trebui reparată ca să poată primi ITP-ul (drept de circulație), de care, în principiu, logic, nu ar trebui să mai aibă nevoie dacă tot duce mașina la Rabla!

În astfel de condiții, de multe ori, reparația unei mașini pentru a primi ITP, șpăgile, costul RCA, pot duce fără probleme la sume care trec lejer de prima de casare, 65 milioane de lei vechi. Și atunci, la ce bun să-ți faci probleme, să ai dureri de cap, să pierzi timp și bani pentru o mașină de casat dacă nu câștigi nimic în plus, să îți iei una nouă? A,a,a...era să uit, îți mai trebuie și certificat fiscal că nu ai datorii la ANAF!!! Dar dacă ai și vrei neapărat cazier fiscal, trebuie să-ți plătești foncirea la stat!!! Merită? Nu mai bine, te îndrepți spre o mașină second, nemțească, americană, japoneză, de care dorești, pe care dai doar 1000/2/3/5000 de Euro și nu te mai complici cu REMAT-ul?

Cam așa se întâmplă lucrurile în realitate. Iar în România, aducerea și vânzarea rablelor din Occident este o afacere sigură, extrem de profitabilă fără investiții, fără muncă multă. De aceea au și proliferat ca ciupercile după ploaie comercianții de mașini rulate. Iar aceste vânzări masive de autoturisme la mâna a paișpea, în creștere, în detrimentul vânzări autovehiculelor noi, aduc profit masiv și service-urilor auto și comercianților de piese și consumabile și asigurătorilor și celor care oferă servicii de ITP și statului și șemecherilor politici care au pus la cale și girat o legislație complet în defavoarea cetățenilor de rând, cu venituri modeste.

Și, nu în ultimul rând, comercializarea rablelor este nocivă pentru mediu! România nu doar că a devenit groapa de gunoi auto a Europei, ci lărgește tot mai mult această groapă și sapă altele între timp!!! Și, în acest timp, în paralel, băieții deștepți își umflă buzunarele pe spinarea amărăștenilor în timp ce declară cu emfază, pe nas că lucrează permanent pentru reducerea noxelor și îmbunătățirea parametrilor de mediu! În realitate, românii sunt jefuiți pe față, înghit mai multe noxe ca niciodată și își mai pun și viețile în pericol, în trafic. Sunt victime sigure, dar generatoare de profit pentru cei care sunt în cărți, în afacerile auto.

Și mai sunt chemați să-i și voteze pe băieții de la butoane! Pe de altă parte, partenerii europeni ai României, în special nemții, sunt extrem de satisfăcuți că au găsit un tomberon, unde să-și arunce propriile rable auto!

P.S.
Că tot sunt zilnic proteste ale transportatorilor. Dacă s-ar verifica la sânge starea autovehiculelor transportatorilor, cred că 90 % din autovehicule nu ar primi dreptul să circule pe drumurile publice. Iar din acest procent, majoritatea mașinilor sunt rable, ”bombe” pe roți. Dar nimeni nu este interesat de acest lucru!
--------------------------------------------------------------------------------------------
Cine dorește și crede că merită să ajute presa liberă și jurnalismul independent din România poate dona în conturile:
RO89INGB0000999904446953(RON) deschis laING Bank-Sucursala București
RO7IINGB0000999904446986 (EUR) deschis la ING Bank-Sucursala București.

Motto: Presa este câinele de pază al democrației. Citiți și gândiți!
Când presa nu este liberă, când presa este manipulată, când presa face jocuri de interese, când presa este folosită pe post de armă politică, când presa nu mai are atitudine, nu mai face informare și educare corectă, când presa nu mai este de partea legii și de partea cetățenilor Democrația este în pericol.
Paul Stan este un jurnalist independent, apolitic, nealiniat, neafiliat la nici un grup de interese politice, mafiote, afaceriste sau de altă natură.
Paul Stan este un jurnalist în slujba oamenilor cinstiți și a adevărului.
Paul Stan nu face jocuri politice și nu este tonomat manipulator.
Paul Stan nu este finanțat și susținut de nimeni.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu